Home Markten Live Netto Sabato

Geplaatst op 4 maart 2013 door Wim De Preter

Stievie lokte 70.000 kandidaat-testers

StievieHet nieuwe mobiele tv-platform Stievie, dat recent werd voorgesteld door de drie grote Vlaamse tv-omroepen, heeft maar liefst 70.000 aanvragen gekregen van Vlamingen die de dienst wilden uittesten.

De initiatiefnemers hadden op voorhand gezegd dat 10.000 testers de dienst enkele maanden gratis zouden mogen uitproberen. De andere 60.000 kandidaten kregen vandaag een mail met de boodschap dat ze de 'selectie' niet overleefd hebben.

De 10.000 gelukkigen krijgen wel wat huiswerk mee: ze moeten de komende weken ook een vijfdelige enquête invullen over hun ervaringen met de mobiele app. Om de motivatie wat aan te scherpen, wordt er een iPad verloot onder de gebruikers die netjes hun huiswerk maken.

Dat de Vlaamse omroepen niets te vroeg komen met hun mobiele platform, mag trouwens blijken uit cijfers die de BBC heeft bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat  het aantal aangevraagde programma's op tablets - via de iPlayer-applicatie van de BBC - in december en januari is verdubbeld tegenover de maanden ervoor.

IPlayer-grafiek
Dat heeft uiteraard te maken met de vele tablets die onder de kerstboom lagen, maar het toont ook aan dat tv kijken één van de meest spontane en populaire toepassingen is voor al die nieuwe tablets. 

Kortom, het zou met Stievie al erg fout moeten lopen om de omroepen te doen besluiten dat er geen toekomst zit in dat mobiele tv kijken ...

Reacties

Onze blogs

Meer