Home Markten Live Netto Sabato

januari 2014

Geplaatst op 16 januari 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

Push to add Comedy

AddcomedyEen nieuw reclamespotje voor de Amerikaanse comedyzender Comedy Central is een schaamteloze parodie op de 'Push to add Drama' spot die Duval Guillaume in 2012 voor de filmzender TNT heeft gemaakt.

Het spotje begint op krek dezelfde manier, maar werkt na afloop meer op de lachspieren dan de originele versie, die we hieronder ook nog maar eens meegeven, mocht u echt niet weten waar we het over hebben.

En voor wie het zich afvroeg: Comedy Central zal vanaf 20 januari te bekijken zijn tussen 22 en 24 uur op het digitale kanaal van de muziekzender TMF.

 De parodie:

 

Het origineel:

Geplaatst op 16 januari 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

Guinness laat wereld kennismaken met Congolese 'Sapeurs'

SapeursHet biermerk Guinness roept bij velen beelden op van donkere en lawaaierige Ierse pubs. Maar in een opgemerkte reclamespot legt het merk zelf compleet andere associaties.

In het spotje, dat momenteel loopt op de Britse tv, maken we kennis met de 'Sapeurs', een groep mannen uit Congo-Brazzaville die er een punt van eer van maken om stijlvol gekleed door het leven te gaan. De mannen zijn vaak van heel eenvoudige afkomst, maar hanteren een soort erecode. Pas op het einde van de kleurrijke spot komt het merk Guinness zelf in beeld.

Het is niet de eerste keer dat het biermerk zo radicaal breekt met de traditionele bierreclames, die vaak nogal eendimensioneel inspelen op 'mannelijke interesses' zoals sport en vrouwen. Vorig jaar bracht het merk een spot waarin een basketbalmatch van rolstoelgebruikers te zien was. Pas op het einde blijkt dat maar één deelnemer echt in een rolstoel zit: een subtiele manier om een thema als mannelijke kameraadschap in de verf te zetten.

 



Geplaatst op 7 januari 2014 door Ben Serrure Reacties | Reageren

Het monster van Loch Netflix

HoCHet is weer zover, Netflix zou nog maar eens zijn intrede maken in ons land. Hoerakreten en trompetgeschal ten spijt, lijkt het erop dat de fans opnieuw nog even op hun honger moeten blijven zitten.

De komst van Netflix naar België heeft zich het voorbije jaar ontpopt tot het monster van Loch Ness van medialand. Om de paar maanden is er wel een nieuw gerucht, dat nooit wordt bevestigd. Na zo'n gerucht in oktober kregen we van het bedrijf zelf te horen dat er geen enkel plan op tafel lag voor België. Kous af? Neen dus, getuige de nieuwe geruchtenstroom.

Het was de krant Le Soir die gisterenmiddag de kat nog eens de bel aanbond. Netflix zou in mei naar België komen, klonk het in een kort bericht zonder verder concrete details. Dat nieuws werd vervolgens en masse overgenomen door een resem Vlaamse nieuwssites.

Maar wat Le Soir schreef, deed wel heel erg denken aan wat dik een maand geleden al eens in Le Figaro had gestaan. Die Franse krant schreef begin december al dat België in mei samen met Frankrijk aan de beurt zou zijn, nieuws dat nooit werd bevestigd. Dat gerucht passeerde toen in België ook al uitgebreid de revue.

Om onduidelijk redenen is exact hetzelfde gerucht nu al een paar dagen opnieuw de ronde aan het doen. Verschillende Belgische en Nederlandse sites brachten het de voorbije dagen, telkens op basis van het bericht in Le Figaro van begin december. Waaronder dus ook Le Soir. En dat korte bericht werd dan om onduidelijke redenen plots door zowat alle media beschouwd als het ground zero van het nieuws over de komst van Netflix, waardoor het plots opnieuw nieuws werd.

Nu wil het toeval dat we net gisterenmiddag nog eens contact opnamen met Netflix, om ze te wijzen op de ververste geruchten van de voorbije dagen. Of er iets veranderd is sinds oktober? Het bedrijf is opnieuw formeel. 'We hebben de berichten ook gezien. Ze zijn nog steeds even onjuist', aldus woordvoerder Joris Evers.

Nu gooien bedrijven niet altijd graag hun strategie op tafel, zo veel is zeker. Dus wie weet komt er binnenkort een grootse aankondiging uit California. Maar vergeef ons - ontelbare onjuiste geruchten indachtig - dat we nu even niet meer opkijken als er iemand roept dat hij Nessie heeft zien zwemmen in het Loch.

Geplaatst op 3 januari 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

Doritos warmt zich op voor Super Bowl

Geplaatst op 2 januari 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

Game of Thrones is kampioen van illegale downloads

'Game of Thrones' was in 2013 de tv-serie die het vaakst - bijna zes miljoen keer - illegaal gedownload werd via de bekende downloaddienst Bit Torrent, zo blijkt uit cijfers van de gespecialiseerde website Torrentfreak. 'Breaking Bad' en 'The Walking Dead' volgen op de tweede en derde plaats met 1,7 en 2,3 miljoen downloads minder. De cijfers zijn wellicht nog een onderschatting van het echte aantal illegale kijkers, onder meer omdat online streaming niet werd meegeteld.

Het aantal wereldwijde downloads voor Game of Thrones overtreft zelfs het aantal (legale) kijkers dat de serie in de VS haalde. Meer dan de helft van de downloads vond plaats in de week nadat de show voor het eerstw erd uitgezonden.

Game of Thrones is een productie van HBO, de Amerikaanse betaaltv-zender die bekendstaat om zijn kwalitatieve producties. HBO hield de rechten op de serie voor zichzelf, waardoor die een heel 'exclusief' karakter kreeg. Dat maakte de serie meteen ook aantrekkelijker voor internetpiraten. HBO beschouwt de piraterij niet alleen als een noodzakelijk kwaad, maar ziet in de 'buzz' rond zijn topseries ook een prima marketinginstrument.

  Meest gedownloade shows op BitTorrent in 2013
  show Aantal downloads
1 Game of Thrones 5,900,000
2 Breaking Bad 4,200,000
3 The Walking Dead 3,600,000
4 The Big Bang Theory 3,400,000
5 Dexter 3,100,000
6 How I Met Your Mother 3,000,000
7 Suits 2,600,000
8 Homeland 2,400,000
9 Vikings 2,300,000
10 Arrow 2,200,000

Bron: Torrentfreak.com

 

Geplaatst op 2 januari 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

Oprichters AllThingsD lanceren nieuwe site Re/code

MossbergswisherWalt Mossberg en Kara Swisher, de oprichters van de succesvolle technologiesite All Things Digital (AllThingsD) hebben de nieuwe site Re/code gelanceerd, met steun van de mediagroepen NBCUniversal en Windsor Media.

In hun eerste bericht schrijven de twee dat Re/code een onderdeel is van het nieuwe mediabedrijf Revere Digital. Het is de bedoeling om via dat bedrijf verschillende nieuwssites, apps en evenementen te commercialiseren.

Mossberg en Swisher hebben naar eigen zeggen een controlebelang in het nieuwe bedrijf. Het is de bedoeling om met de mediapartners ook inhoudelijk samen te werken. NBCUniversal baat verschillende tv–zenders en websites uit zoals NBC, CNBC en MSNBC.

Re/code gaat van start met het grootste deel van het team dat sinds 2007 All Things Digital heeft uitgebouwd. Die site is vandaag in handen van de mediagroep News Corp, die ze vanaf dit jaar integreert in WSJ.D, de digitale rubriek van de zakenkrant Wall Street Journal.

De naam Re/code verwijst naar eigen zeggen naar de constante vernieuwing die plaatsvindt in de technologie- en mediasectoren waarin de site zich gaat specialiseren. ‘Dit is de heruitvinding van onszelf’, klinkt het. 

Onze blogs

Meer