Home Markten Live Netto Sabato

juni 2014

Geplaatst op 12 juni 2014 door Wim De Preter Reacties | Reageren

'Online videoreclame zal tv-reclame niet verdringen'

Ondanks de spectaculaire groei zal online videoreclame de komende jaren veel kleiner blijven dan de klassieke televisiereclame. In 2018 zal de omzet van tv-reclame in de VS nog altijd zes keer groter zijn dan die van online video-advertenties, voorspelt het onderzoeksbureau eMarketer.

De voorspelling kan vreemd lijken omdat online videoreclame de laatste jaren spectaculair groeit, met zowat 45% per jaar in de VS. Maar die groei zal  geleidelijk afnemen, van 40% dit jaar tot nog 14% in 2018, voorspelt eMarketer. Bovendien blijft televisiereclame in absolute cijfers nog altijd meer dollars aantrekken dan online video, ook al is het groeipercentage dan een stuk lager.

Dit jaar is tv-reclame in de States nog elf keer groter dan online video ads, en tegen 2018 zou hetverschil 'nog maar' een factor zes bedragen.

De tijd die consumenten online doorbrengen mag dan sterk toenemen, analist David Hallerman wijst er ook op dat online videoconsumenten veel moeilijker te segmenteren zijn voor adverteerders dan op het tv-scherm. 'Veel van de tijd die mensen op digitale videoplatformen doorbrengen, is niet interessant voor adverteerders. Bijvoorbeeld wanneer ze filmpjes bekijken die te kort of merkonvriendelijk zijn.Bovendien wordt steeds meer online videocontent gestreamd via abonnementsdiensten zoals Netflix of Amazon Prime video, die geen advertenties ondersteunen.'

 

Bron: eMarketer

 

Onze blogs

Meer