Home Markten Live Netto Sabato

Geplaatst op 7 juli 2014 door Wim De Preter

Brusselse metro krijgt 122 digitale reclameschermen

JcdecauxDe Franse specialist in buitenreclame JC Decaux gaat in september 122 nieuwe digitale schermen installeren in de Brusselse metro.

De nieuwe verticale schermen, met een doorsnee van 70 inch (178 cm) worden in september geïnstalleerd in 15 stations en zullen vanaf 7 oktober gebruikt kunnen worden door adverteerders. JC Decaux belooft hen een bereik van 95% van de metrogebruikers.

Tijdens het voorjaar van 2015 zullen in een tweede fase ook nog de stations Kunst-Wet, Schumann en Bockstael uitgerust worden, drie stations waar momenteel nog renovatiewerken plaatsvinden. Er zullen dan in totaal 160 digitale schermen geplaatst zijn. De digitale schermen bieden verschillende voordelen tegenover klassieke reclameborden.

Naast de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om geanimeerde beelden te tonen, bieden ze adverteerders ook de mogelijkheid om flexibeler te plannen. ‘Standaard starten campagnes op dinsdag, maar indien dit beter aansluit bij de campagnevereisten, kan de communicatie op de digitale schermen bijvoorbeeld pas op woensdag starten’, aldus JC Decaux.

In enkele drukke stations (De Brouckère, Louize en Rogier) komen er ook enkele ‘twin’ schermen die vlak naast elkaar worden geplaatst. Door op beide schermen verschillende animaties te brengen die op elkaar afgestemd zijn, wordt een aantrekkelijk visueel effect gecreëerd.

Reacties

Onze blogs

Meer