Home Markten Live Netto Sabato

Geplaatst op 18 september 2014 door Michel van der Ven

Altijd automatisch de juiste hashtag bij je tweets

SopularityOnderzoek heeft uitgewezen dat de interactie met je tweets verdubbelt wanneer je er een goed gekozen hashtag oftewel trefwoord bij plaatst. Het bracht doctoraatstudent Steven Van Canneyt op de idee om een webtool te ontwikkelen die dit automatisch voor je doet: Sopularity.

Van Canneyt specialiseert zich in de voorspelling en optimalisatie van sociale mediaberichten zoals tweets. Zijn webtool Sopularity gebruikt zogeheten machine learning-technieken om het onderwerp van de tweet te bepalen en vervolgens de best passende hashtags te suggereren. Als je die trefwoorden gebruikt, zo stelt de ontwikkelaar, zal de populariteit van de tweet pijlsnel toenemen. “Je bereikt op deze manier namelijk iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp van de gekozen hashtag. Zo ontstaat er meer interactie, met als resultaat meer retweets en clickthroughs”, aldus Van Canneyt.

Sopularity hoest meestal een hele rist relevante hashtags op. Je kiest zelf welke je wel en niet meeneemt in de tweet, waarbij je netjes te zien krijgt hoeveel (van de 140 beschikbare) karakters je nog over hebt. In de huidige bètafase heeft Sopularity uiteraard nog heel wat te leren. Om het instrument te verfijnen kan je daarom vrijblijvend extra trefwoorden aanvinken die – volgens jou – eveneens van toepassing zijn.

SopularityOnderzoek heeft uitgewezen dat de interactie met je tweets verdubbelt wanneer je er een goed gekozen hashtag oftewel trefwoord bij plaatst. Het bracht doctoraatstudent Steven Van Canneyt op de idee om een webtool te ontwikkelen die dit automatisch voor je doet: Sopularity.

Reacties

Volg T-zine ook via Twitter Facebook Google+ RSS

Laatste reacties op T-zine

Onze blogs

Meer
Related Posts with Thumbnails