Home Markten Live Netto Sabato

Op T-zine.be verschijnen sinds 24 februari 2017 geen nieuwe artikelen meer. Voor updates uit de wereld van technologie en het web kan u voortaan terecht op de technologiesectie van Tijd.be en de #Tijd pagina, uw dagelijkse afspraak in de (digitale) krant die u uitlegt hoe technologie ons leven verandert.

Geplaatst op 7 juni 2016 door Michel van der Ven

Koop je favoriete producten aan de scherpste prijs

PrijzenvolgerJe kent het wel. Je koopt een fotocamera, sportschoenen of een nieuwe tweezit, en een paar dagen later ontdek je dat hetzelfde product elders fors goedkoper is. Balen natuurlijk. Marketingstudent Jelle Van de Vliet heeft er iets op bedacht. Zijn site Prijzenvolger geeft je een seintje zodra jouw favoriete producten in prijs zijn gezakt.

Prijzenvolger houdt nauwlettend de prijskaartjes in de gaten van ruim vijftien miljoen producten bij een tiental Belgische en Nederlandse winkels. Denk aan grote spelers als Coolblue, Media Markt en Zalando. Om de prijsevolutie van een bepaald product te volgen volstaat het om de URL van het product toe te voegen, bijvoorbeeld de rechtstreekse link bij Bol.com. Je kan vervolgens zelf aangeven wanneer je een notificatie wenst te ontvangen: bij de minste geringste prijsdaling (€ 0,01), als het product drie tot tien procent goedkoper is geworden of wanneer de prijs onder een bepaald bedrag duikt. Het gebruik van de site is gratis, je hoeft je enkel even te registeren.

700.000 prijswijzingen per dag
Bij elk gevolgd product toont Prijzenvolger een grafiek met de prijsevolutie die – pal daaronder – nog eens in mensentaal wordt toegelicht. Je ziet ook in een oogopslag de laagste en hoogste prijs die sinds het begin van de metingen werd geregistreerd. Voorlopig waarschuwt de site je enkel bij een prijsdaling in de winkel van de opgegeven URL. Wil je een bepaald product bij meerdere retailers volgen, dan zul je dus verschillende weblinks moeten invoeren. “In een latere fase zal één URL volstaan”, licht Van de Vliet toe. “Nu focussen we ons vooral op de uitbreiding van het aantal ondersteunde winkels.”

Prijzenvolger stelt naar eigen zeggen dagelijks zo’n 700.000 prijswijzigingen vast. In 65 procent van die gevallen gaat het om een aanpassing in het voordeel van de consument.

PrijzenvolgerJe kent het wel. Je koopt een fotocamera, sportschoenen of een nieuwe tweezit, en een paar dagen later ontdek je dat hetzelfde product elders fors goedkoper is. Balen natuurlijk. Marketingstudent Jelle Van de Vliet heeft er iets op bedacht. Zijn site Prijzenvolger geeft je een seintje zodra jouw favoriete producten in prijs zijn gezakt.

Reacties

Related Posts with Thumbnails