Home Markten Live Netto Sabato

Geplaatst op 27 september 2017 door Wijntijd

Hifi met bubbels

Hoe ver kan een champagnehuis gaan om ‘op te vallen’? Zeker nu de feestdagen stilaan naderen, worden we weer bestookt met speciale formaten, limited releases én luxeverpakkingen, al dan niet in combinatie met een wijnkoelers of een étui met glazen.

Maar de marketingafdeling bij het huis Lanson heeft het dit keer wel héél ver gezocht. Na experimenten in de shops van luchthaven Charles De Gaulle deze zomer, lanceren ze nu immers op een iets grotere schaal hun ‘Music Box’.

Het nieuwe koffertje waarin hun Black of Rosé Label Brut verpakt zit – en dat circa 30 euro zal kosten, inclusief de fles –, oogt niet alleen fraai, maar eens de fles verwijderd wordt kan het deksel transformeren zodat er een smart phone in past. Bedoeling is dat de speaker van het toestel resoneert in deze speciale doos en dus de klank versterkt. Met andere woorden: de verpakking fungeert als een luidspreker.

De vraag: is deze cross-over tussen ‘drank’ en ‘hifi’ niet wat vergezocht? Natuurlijk hebben merkchampagnes zoals Lanson het de voorbije vijf jaar moeilijker gekregen om zich te weren tegen de wereldwijde concurrentie van o.a. prosecco of cava, maar ik vrees dat hun marktaandeel met dit soort gadgets niet meteen positief zal veranderen.

Want tenslotte komt het vooral aan op de originele flesseninhoud. En niet op de ‘innovatieve’ of leuke verpakking.

Frank Van der Auwera

Reacties

Onze blogs

Meer
Related Posts with Thumbnails